Chayenne liep zelfvoldaan de Grote Zaal binnen samen met haar mede- eerste jaars.
De hogere klasseren keken hun met grote starende ogen aan en sommige eerste jaars keken zenuwachtig voor zich uit, wat een onzin, waarom zou ze ook zenuwachtig zijn, de hoed zou meteen weten dat ze in Zwadderich thuis hoort, nergens anders!
De eerste jaars gingen keurig in een rij staan voor een oude hoed op een kruk,
Nadat de hoed zijn rijm opgenoemd had, die hij volgens haar ouders elk jaar zelf verzon, begon de vrouw naast de hoed de namen op te noemen.
Toen Chayenne opgeroepen werd, liep ze naar voren, zo arrogant mogelijk, ze moest aan iedereen laten zien wie ze was. Ze ging op de oude kruk zitten. De vrouw had de hoed niet eens op haar hoofd gezet of het riep al Zwadderich!
Chayenne stond weer op en liep naar de achterste tafel, waar ze aan ging zitten ze grijnsde naar de gezichten die haar aankeken en keek weer naar het tafereel dat zich bij de sorteerhoed afspeelde. Dit eerste jaar, zou perfect voor haar worden, dat wist ze...
* Ik hoop dat het niet erg is dat ik de sorteer seremonie in deze Rpg zet, ik weet niet zeker of het wel of niet mag, excuus als het dus niet mocht*