Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Summary
;; 22 Years Later Het is 22 jaar geleden sinds Harry, Ron en Hermelien op Zweinstein hebben gezeten. De rust is wedergekeerd in de Toverwereld, Zweinstein heeft een nieuw Schoolhoofd, op het Ministerie is een nieuwe Minister van Toverkunst aangesteld en alles gaat van zijn leien dakje.
De kinderen van de oude-leerlingen van Zweinstein gaan nu naar de Magische school toe. Zoals gewoonlijk is er rivaliteit tussen Griffoendor en Zwadderich, zal er weer genoeg Zwerkbal gespeeld worden en zullen weer nieuwe geheimen van het kasteel worden ontdekt.
Het Seizoen
We mogen met trots meedelen dat de eerste sneeuw gevallen is! Ook de koude heeft toegeslagen.
De directie wenst u nog een prettige dag verder.
Wizard ID Leeftijd: 15 Partner: Oh god, I just love girls ;) Bekwaamheid: Verweer tegen Zwarte kunsten & Vervloekingen.
Onderwerp: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 4:49 am
Scorpius had zijn mantel aangetrokken, en liep nu via de kerkers een weg naar buiten. De herfst gaf soms een kille sfeer, maar op het moment leek het toch wat warmer te zijn, waardoor hij zijn mantel open liet hangen. Zoals altijd had hij zijn witte blouse aan, een groene, nette stropdas om. Het embleem van Zwadderich glinsterde in het zonlicht. Aangezien de zwarte kleur nogal wat warmte vasthield, besloot Scorpius hem maar uit te trekken toen hij op de binnenplaats belandde. Verschillende leerlingen kletsten in groepjes met elkaar. Ravenklauwers, Huffelpuffelaren en natuurlijk die misselijkmakende Griffies. Enkel ouderen, als Harry, Sirius en Remus kon hij verdragen. Maar nogsteeds hadden de Wemels een slechte indruk op hen achter gelaten. En Griffel, wiens achternaam nu Wemel was; kon hij gewoon niet uitstaan. Sinds zijn vader vrienden met hen was geworden, waren ze vaker langsgekomen voor een bezoekje. Nou dat stomme gegiechel kon hij werkelijk niet uitstaan. Zijn vader leek zich ook lichtelijk te irriteren, maar dat liet hij natuurlijk ter zaken omdat ze elkaar nu aardig vonden. Met een lange, vermoeide zucht van de schooldag, genoot hij van het zwakke zonlicht dat door het wolkendek heen priemde. Met zijn ogen gesloten, en zijn handen steunend op het stenen bankje waarop hij had plaats genomen. Zijn mantel lag naast hem, evenals een paar boeken die hem niet interesseerden. Een windvlaagje gaf weer dat er iemand naast hem was komen zitten. Hij tuurde vanuit één oog naar het gelaat. ''Zo, zo. Valaina Zwarts,'' grijnsde hij. En sloot zijn ogen weer.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Wizard ID Leeftijd: 15 Jaar Partner: I Still Aint Bovvered Bekwaamheid: Vervloekingen
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 5:03 am
;; V A L A I N A x A sign on the line, make a deal with the devil x
Valaina was nu al zeker een hele namiddag bezig geweest met de gaten uit haar gewaad te krijgen. Dat stomme Griffje had er aardig wat lelijkken gaten in weten te maken met die rot vogels van d'r. Nu kon ze weer lekker een paar uur gaan zitten naaien om alles dicht te krijgen. Damn! Stomme modderbloedjes ook altijd. Irritante mensen. Wisten niet wat goed voor hen was. Zachtjes vloekend in zichzelf stopte ze naald en draad terug in het doosje en schoof het weer in har hutkoffer. Dit was een van de zeldzame momenten dat ze blij was met de dingen die haar moeder haar had geleerd. Zo doende kon ze naaien en koken en nog een paar andere huishoudelijke dingen. Ze wist dat ze haar gewaad ook gewoon achter had kunnen laten, dan hadden de Huiselven het vast en zeker wel gedaan, maar dat liet ze niet zomaar toe. Niemand zou aan haar spullen komen zonder dat ze het zelf wist. Verveeld liet ze haar gewaad in haar hutkoffer zakken, rolde haar mouwen op en besloot maar eens naar buiten te gaan. Het was warm voor de tijd van het jaar, er liepen overal kinderen zonder gewaad rond. Zelf was ze blij dat ze het uit had gelaten, anders zou ze nog stikken van de hitte hier. Haar donkere ogen gleden over de kinderen die op de binnenplaats aanwezig waren. Het leek altijd wel alsof alle afdelingen zich in groepje klitten. Griffjes bij elkaar, Ravenklauwers bij elkaar, Huffelpuffelaren bij elkaar, maar Zwadderaren zag ze niet. En nu ze zich zo bedacht, was het in de leerlingenkamer ook niet echt druk geweest. Ze haalde haar schouders op, maakt niet uit, 't boeide haar niet echt. Op een bankje merkte ze Scorpius Malfidus tegen, een mede 5e jaar leerling van Zwadderich. Hij was ook aanwezig geweest toen ze ruzie had met dat Modderbloedje. Ze besloot daar maar bij te gaan zitten en wat te genieten van het matige zonlicht. "Zo, zo. Valaina Zwarts," werd ze begroet. "Ook goededag Scorpius," zei ze kalm, terwijl ze tegen het bakje leunde en verveeld naar de andere mensen op de binnenplaats staarde.
Scorpius Malfidus Dreuzel
Wizard ID Leeftijd: 15 Partner: Oh god, I just love girls ;) Bekwaamheid: Verweer tegen Zwarte kunsten & Vervloekingen.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 5:17 am
Na een tijdje had Scorpius zijn ogen geopend, het meisje naast hem had donkere haren, donkerder dan die van Lyra. Ze had donkerbruine ogen, die met een verveelde glans over de binnenplaats tuurden. "Ook goededag Scorpius," groette ze hem. Ook niet echt enthousiast, maar Scorpius had ook van die momenten. ''Waarom zo verveeld, duifje?'' Vroeg Scorpius met zijn scheve glimlachje dat rond zijn lippen cirkelde. Hij bestudeerde haar blanke uit, ze was zo.. Verveeld en hatelijk naar de groepen die op het plein stonden. Het was bijna amuserend hoe woedend ze soms een blik wierp op de overige afdelingen. Scorpius kon er ook wat van, dus hij oordeelde haar er zeker niet op. Hij vond het altijd leuk aan meisjes, als ze zo'n giftige tong hadden. Gelukkig had hij daar een overvloed aan in Zwadderich. Nog een reden waarom die afdeling zo perfect bij hem aansloot. Opeens schalde een harde lach over de binnenplaats. Geërgerd keek Scorpius om zich heen, het geluid kwam van een Griffje. ''Houd je bek of ik vervloek je.'' Snauwde hij naar een waarschijnlijk 2e jaars leerling. Hij schraapte zijn keel even, en keek genietend toe hoe de student zich tussen zijn afdeling wurmde en zich verstopte achter een wat oudere leerling. Het was bijna hilarisch hoe bang ze soms voor Zwadderich waren. Alleen maar om dat Voldemort in deze afdeling had gezeten. Welja, er waren nog een aantal zeer.. vreemde tovenaars uit deze afdeling gekomen. Niet dat Scorpius er bezwaar tegen had, natuurlijk, Voldemort was slecht geweest. Maar het bleef een grote tovenaar. Met wonderbaarlijke krachtige toverkunsten. Dingen die hij bewonderde, al wilde hij niet dezelfde kant als hem uit. Of dezelfde kant uit als zijn grootvader, die zich in Azkaban bevond.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Wizard ID Leeftijd: 15 Jaar Partner: I Still Aint Bovvered Bekwaamheid: Vervloekingen
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 6:28 am
Groepjes werden kleiner, sommige klitten bij elkaar tot een grotere groep. Valaina vond alles even vervelend. Nadat ze de hele tijd bezig was geweest met nutteloos werk, kon er werkelijk geen grijnsje meer vanaf bij d'r. Je moest echt iets goeds in huis hebben om haar aan het lachen te maken, iets wat sowieso al zeer zeldzaam was. Ze merkte dat de ogen van Scorpius over haar heen gleden, maar schonk er geen aandacht aan. Ze had het toch al niet zo op aandacht van jongens, ze waren irritant, nou ja, de meeste dan. Sommige konden best aardig zijn, Scorpius was daar een voorbeeld van. Ze zuchtte zachtjes en liet haar hoofd op de rand van het bankje leunen om zich eventjes te ontspannen. ''Waarom zo verveeld, duifje?'' Ze had geen zin om hem aan te kijken, dus hielt ze haar ogen gesloten. "Ga jij maar eens de hele middag zitten werken om je gewaad op orde te krijgen omdat die zo nodig moest worden geruïneerd door zo'n ziek modderbloedje," siste ze hem toe. Gelukkig had ze haar stem niet verheft, anders had ze vast en zeker een paar felle blikken terug te kregen. Ze opende haar donkere ogen en keek Scorpius voor het eerst echt aan. Blijkbaar vond hij het leuk zoals ze erbij liep, of zo als ze deed, want er lag iets van amusement in zijn ogen. Haar aandacht werd getrokken door een harde lach die over de binnenplaats schalde. Vlak daarna hoorde ze Scorpius iemand afsnauwen. "Houd je bek of ik vervloek je." Ze keek met een kleine glimlach toe hoe de tweedejaars achter de oudere verstopte. Zelf pakte ze haar toverstok en gaf er een mat zwiepje mee. "Melofors," zei ze kalm. En met een grijns keek ze toe hoe het hoofd van de tweedejaars in een pompoen veranderde. Ze wist dat ze nu waarschijnlijk ze hele groep achter zich aan zou krijgen, dus pakte ze de pols van Scorpius vast en knikte met een grijns in de richting van buiten. "Kom." zei ze kalm, terwijl ze hem half meetrok naar buiten toe.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 6:42 am
Valaina was duidelijk pissig, een kleine grinnik ontsnapte uit zijn keel. Het meisje naast hem leek zich al net zo erg te irriteren aan het kind dat net zo hard had gelachen. Ze vuurde een niet al te moeilijke spreuk op de jongen af, en het hoofd was al snel veranderd in een grote, oranje pompoen. Scorpius schoot in de lach. Valaina echter dacht al na over de gevolgen, en pakte hem bij zijn pols, waarna hij werd meegetrokken naar buiten. Hij had zijn gewaad nog snel meegegrepen, maar de boeken lagen nog op het bankje. Niet dat dat hem heel veel interesseerde. Haar bruine, bijna zwarte lokken dansten rond haar hoofd terwijl ze in een lichtelijk drafje van de binnenplaats afrende. ''Dus, vertel me wat meer over jezelf, duifje.'' Scorpius keek haar met een geamuseerde grijns aan, terwijl hij neerzakte in de schaduw op het gras. Ze zaten op een klein soort, heuvel die afdaalde naar Hagrid's huis. Een briesje speelde met zijn niet heel korte blonde lokken, waardoor ze nog wat wilder zaten dan voorheen. Hij speelde wat met een knoopje dat aan de mouw van zijn blouse zat, hij opende het, en deed het weer dicht. Uiteindelijk opende hij die van zijn rechter mouw allebei, om hem op te stropen, daarna volgde de linker. Er floten kleine vogels, hier en daar hoorde je stemmen van leerlingen die langs liepen, maar daar besteedde Scorpius verder geen aandacht aan. Hij zat weer in een flirty-mood en daarom had hij alleen oog voor Valaina. Oftewel, duifje. Met een grijnsje dacht hij aan de bijnaam, het was wel een goede vond hij zelf.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 6:50 am
Ze vond het niet eens zo heel erg om met een jongen op pad te zijn. En zeker niet iemand die haar, leek, te begrijpen. Op een drafje waren ze naar buiten gegaan, terwijl ze achter haar de geschrokken stemmen van de groep mensen hoorde nagalmen. Ze zouden dat kind waarschijnlijk naar de Ziekenzaal brengen om haar daar weer van dat pompoenenhoofd af te helpen. Ze grinnikte zachtjes in zichzelf, best een goede spreuk vond ze zelf. Het hielp dus toch wel om de oudere boeken in de Bieb mee te nemen om door te lezen. Zo leerde je nog eens wat. Ze ploft naast Scorpius neer op het gras en leunde tegen een boom aan. Ze herkende deze plek, ze had iets gelezen in de oude boeken, hier waren haar vader en zijn vrienden altijd om andere te irriteren. Ze vroeg zich nog altijd af waarom haar vader zich uitgaf met die vader van Potter. Tuurlijk, hij had hun gered van Voldemort en nu was het weer rustig in de Toverwereld. Maar een beetje spanning had er toch wel bij gekend. Nou ja, misschien ook niet. "Dus, vertel me wat meer over jezelf, duifje." Een huivering ging over haar rug heen toen ze weer die bijnaam hoorde. Zoetsappig, zoals ze vroeger, hèèl vroeger, die vrienden van haar moeder waarbij ze had geleefd ook had horen spreken. "Ik vertel je wel wat, als jij stopt met me duifje te noemen," sprak ze hem rustig tegen. Ze liet zich niet zo snel domineren door jongens. "Of me een andere bijnaam te geven. Het is gewoon Valaina, of Val," zei ze daarna kalm.
Laatst aangepast door Valaina Zwarts op zo maa 11, 2012 7:11 am; in totaal 1 keer bewerkt
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 6:58 am
Geamuseerd keek Scorpius naar Valaina, wat was het toch heerlijk als een meisje zo eigenwijs was. Als ze niet zo makkelijk te manipuleren waren. ''Sorry duifje.'' Grijnsde hij, en knipperde liefelijk met zijn ogen, zoals meisjes dat altijd deden. Hij hoestte kort, hij hoestte wel vaak de laatste tijd. Hij wuifde het weg door een manier te verzinnen hoe hij dit meisje kon krijgen. "Of me een andere bijnaam te geven. Het is gewoon Valaina, of Val." Scorpius liet een wat openlijkere lach horen, omdat het gewoon grappig was hoe koppig dit meisje was. ''Hmm, ook nog veeleisend, dat is nieuw.'' Zijn witte rij tanden werd zichtbaar door de onophoudelijke grijns die hij op zijn gezicht had staan. Dit meisje had humor, obewust. ''Dus.. Val. Vertel je me nu wel wat over jezelf? Of moet ik nog iets voor je doen voor ik eindelijk wat over deze schone dame te weten kom?'' Hij liet zijn blauwe ogen even over haar gelaat gaan, en richtte zich toen weer op haar koppige gezicht. Ze was rustig gebleven, haar stem was kalm. Het deed hem eigenlijk denken aan de winter. Op een rare manier. Niet dat haar stem heel koud was ofzo, want de winter had natuurlijk ook de warmte en knusheid. Maar, het was iets aan haar manier van spreken. Weer ontsnapte er een kuch voor uit zijn keel, dat werd een kop thee met honing vanavond. Natuurlijk had hij het ook goed kunnen toveren. Maar hij was gewoonweg te lui om zijn wand te trekken en een spreuk uit te spreken. Misschien deed hij het later nog wel. Scorpius keek naar het meisje, die hem interesseerde.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 7:12 am
Zo, haar punt had ze in ieder geval duidelijk gemaakt. En nu moest Scorpius vooral niet denken dat ze zo vervelend was, ze had gewoon een hekel aan bijnamen. Het gaf haar altijd de intentie dat ze een ding was of zo, en geen persoon. Ze sloot haar ogen eventjes en zuchtte. Soms vroeg ze zich wel eens af waarom ze zo koud en verbitterd was, misschien kwam het toch door die rot jeugd van d'r. Ze had nooit echt de liefde van haar ouders gehad, jammer genoeg. "Hmm, ook nog veeleisend, dat is nieuw." De grijns van Scorpius bracht haar aan het lachen, waarbij ze hem bespottelijk aankeek. "Ik hou gewoon niet van bijnamen," zei ze oprecht. "Dus.. Val. Vertel je me nu wel wat over jezelf? Of moet ik nog iets voor je doen voor ik eindelijk wat over deze schone dame te weten kom?" Valaina rolde onbewust met haar ogen en keek voor zich uit. "Er valt weinig te vertellen. Ik ben niet heel erg bekend bij de familie aan mijn vaders kant, hij was al dood voordat ik geboren werd. Mijn moeder heeft me, toen ik erachter kwam wie mijn vader was, gedumpt bij een stel vrienden van d'r. Waarna ik haar nooit meer heb gezien. Een tijdje geleden heb ik een uil ontvangen dat ze in een psychische inrichting zit." Val haalde haar schouders op en trok haar knieën tegen d'r borst aan. Echt veel liefde had ze niet van haar ouders gehad. Misschien was dat ook de reden waarom ze af en toe zo afstandelijk kon zijn. "En jij?" vroeg ze daarna.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 7:24 am
Ze vertelde hem nonchalant dat ze niet van bijnamen hield, hij hield zijn schouders op. Like it or not, hij zou haar toch wel weer duifje noemen; vroeg of laat. Met een zuchtje keek hij naar haar, terwijl ze vertelde over haar jeugd. Ze deed zo onverschillig, maar iedereen wist dat je jeugd er uiteindelijk toch toe deed. Hoe droog, of koud je het ook over kon laten komen, je jeugd was zeker een verklaring voor iemands gedrag. ''Wel, ik heb eigenlijk een redelijk saaie jeugd. Mijn vader is Draco Malfidus, mijn moeder heet Astoria. Mijn vader heeft wel veel meegemaakt, gezeur met Voldemort enzo. Mijn grootvader zit in Azkaban, omdat hij een aanhanger was van Voldemort. Maar daar heb ik niks van meegekregen, dus erg interesseert het me ook niet. Van wat ik van hem heb gehoord, vind ik hem niet erg aardig. Hoewel mijn vader zegt dat hij makkelijk mensen overtuigd.'' Somde Scorpius moeiteloos op. Hij meende het echt, zijn jeugd was gewoon niet heel speciaal, buiten de ellelange, spannende verhalen van zijn vader had hij niet echt iets heel interessants meegemaakt. Al was hij wel trots op zijn vader, maar niet op zijn grootvader; zoals al eerder gemeld. Hij liet het zonnetje op zijn gezicht branden, een rilling schoot door zijn ruggengraat. Zijn oogleden waren tot spleetjes geknepen zodat hij niet verblind werd. Hij steunde nu op zijn ellebogen, zodat hij half lag. Af en toe wierp hij blikken op Valaina.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 7:40 am
Nadenkend over haar eigen, baggeren, jeugd luisterde ze naar het verhaal waarmee Scorpius aan wal stak. Ze had wel iets gehoord van de Malfidus familie en natuurlijk ook van hun aandeel in de Tovenaarsoorlog. Ze dacht eventjes na, voordat ze haar mond opende om wat te zeggen. "Jou grootvader, dat is Lucius, toch?" vroeg ze rustig. "Ik heb wat dingen over hem gelezen in oude boeken van mijn vader, ze hebben elkaar gekend, of half eigenlijk. Mijn oom zat bij hem in Zwadderich, blijkbaar," Valaina sprak niet vaak over de Zwarts familie. Al wist ze er al aardig veel van. Meestal ondervroeg ze oude docenten op school over zijn familie, maar de meeste konden hem niet eens meer herinneren of herkende zijn naam alleen maar als peetvader van Harry Potter. "Jou vader, Draco. Is het waar dat die de opdracht had gekregen van Voldemort om Perkamentus te moeten vermoorden?" Waarom ze nu opeens zo nieuwsgierig was naar zijn familie wist ze zelf ook niet. Misschien omdat ze er zo veel over tegen was gekomen in de boeken, maar niet wist of alles waar was. En nu had ze eindelijk de tijd om het na te vragen om te kijken of het allemaal klopte. Toch zou ze dat bij zichzelf nooit doen. Ze wist niet of alles wat ze de boeken over de Zwarts familie had gelezen waar was, maar er was ook niemand waaraan ze het kon vragen. Ze was de laatste Zwarts ...
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 7:47 am
Ze begon verder over Lucius, maar verder stelde ze geen vragen over hem. Dat deed Scorpius goed, aangezien hij het liever niet over hem had. Die man was een soort schande voor de familie. En ja, zijn vader had ook het een en ander fout gedaan, maar uiteindelijk; kon het ook niet anders, right? Met een zuchtje keek hij naar het uitzicht, niet reagerend op haar woorden over zijn grootvader. Na een tijdje trok Valaina haar mond weer open, ze begon nu over zijn vader. Dit gaf hem een reden haar weer aan te kijken, en te luisteren naar wat ze zei. "Jou vader, Draco. Is het waar dat die de opdracht had gekregen van Voldemort om Perkamentus te moeten vermoorden?" Scorpius knikte, ''ja.'' Hij was nog niet uitgesproken, maar kuchte eerst nog een keer voor hij zijn woorden vervolgde. ''Dat is waar, maar hij heeft het niet gedaan. Perkamentus had al een soort.. Afspraak ofzo, met Severus Sneep, zodat die hem vermoordde.'' Hij zuchtte kort. ''Het ligt allemaal heel ingewikkeld, ik weet niet of ik trots moet zijn op het aandeel wat mijn familie heeft gehad in de Tovenaarsoorlog. Maar ik weet wel dat mijn vader nog nooit iemand heeft vermoord, het enige wat hij heeft gedaan is het leven van Harry redden. Meerdere malen zelfs.'' Mompelde hij er nog achteraan. Dit was niet hoe hij wilde dat de conversatie ging lopen, het was de bedoeling dat hij weer iemand.. 'pakte' om het maar even zo te noemen. Maar inplaats van dat ging het weer over zijn familie, allemaal verleden gezeik.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 7:58 am
''Dat is waar, maar hij heeft het niet gedaan. Perkamentus had al een soort.. Afspraak ofzo, met Severus Sneep, zodat die hem vermoordde.'' Val knikte, als teken dat ze het begreep. Zo iets had ze inderdaad ergens te horen gekregen. De Tovernaarsoorlog had haar op een of andere manier altijd al geïnteresseerd, geen idee waarom. Haar vader had er maar een klein deel ingespeeld, haar moeder had zich er buiten gehouden, voor zo ver ze wist. Dus eigenlijk was het niet echt logisch. ''Het ligt allemaal heel ingewikkeld, ik weet niet of ik trots moet zijn op het aandeel wat mijn familie heeft gehad in de Tovenaarsoorlog. Maar ik weet wel dat mijn vader nog nooit iemand heeft vermoord, het enige wat hij heeft gedaan is het leven van Harry redden. Meerdere malen zelfs.'' En weer kwam Harry Potter naar boven toe gezwommen. Val's ogen vernauwde zich. Ze was er nou totaal niet trots op dat ze indirect familie van die gast was. Beroemd en begaafd, dat was 'ie. Dat werd gezegd in ieder geval. Ze zuchtte en sloot haar ogen eventjes. Ze was verder niet meer ingegaan op wat Scorpius had gezegd en had zelf ook maar weinig te vertellen. "Ben je van plan om je op te geven voor het zwerkbal team, dit jaar?" vroeg ze mat, terwijl ze haar armen achter zich kruisten, waardoor haar buik een paar centimeter bloot kwam te liggen. Het deerde haar niet echt, het was lekker weer en ze had het toch niet echt koud. Even gleden haar bruine ogen over hem heen. Hopelijk kon ze hem iets opvrolijken door van onderwerp te veranderen. Ze had geen zin om tegen een zuur gezicht aan te blijven kijken.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 8:20 am
"Ben je van plan om je op te geven voor het zwerkbal team, dit jaar?" Gelukkig ging ze er niet over door, een klein glimlachje sierde nu zijn lippen. ''Ja dat ben ik inderdaad van plan,'' grijnsde hij kort. ''En jij?'' Vroeg hij nu. Hij schoof zijn arm onder haar hoofd en legde zijn hand op haar linker schouder. Daar kietelde hij met zijn vingers wat over heen. Hij blikte op haar gezicht. ''Maar, je moeder.. Wat had ze tegen je vader dan?'' Vroeg hij voorzichtig. Terwijl hij wat ging verliggen, zodat hij onbewust iets dichter bij haar schoof. Hij keek omhoog, witte wolkjes dreven in de blauwe lucht. Een briesje deed hem kort rillen, maar dat maakte niet zo heel veel uit, want het was niet koud. Er was een stukje van haar blote buik was zichtbaar. ''Nice belly.'' Grapte hij en sloot zijn ogen daarna kort. Zijn vingers pulkten wat aan een riemlusje van zijn broek, niet echt wetend wat nog meer te zeggen, wachtte hij op haar antwoord. Hij kneep zijn ogen even samen, en opende ze toen weer om af en toe haar kant uit te kijken.
[Schamende korte post, maar ik heb écht geen inspiratie meer. ;x]
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 8:37 am
Val knikte van 'ja'. "Dat was wel de bedoeling. Hopelijk dat het lukt," Ze glimlachte eventjes. Ze gebruikte Zwerkbal altijd om haar gevoelens te uiten, wat er meestal toe leiden dat ze erg agressief kon worden. Mensen met gebroken botten was niet vreemd als Val in het team zat. Iets waar haar 'oppasgezinnetje' niet blij mee was. Ze zeikte altijd over alles. Dat stil moest zijn voor de kleine, geen dingen kapot mocht maken, rustig aan moest doen, manieren moest tonen. Blah, stelletje bloedverraders, dat waren het geweest. Ze zuchtte en huiverde toen ze de vingers van Scorpius over haar bleke huid voelde gaan. Ze keek hem met een scheve glimlach aan. "Maar, je moeder.. Wat had ze tegen je vader dan?" Ze keek even weg en richtte haar aandacht weer op het gebeuren voor haar. "Ik heb geen idee. Mijn vader is al heel lang dood, twee jaar voordat oorlog eindigde is hij overleden. Mijn moeder heeft zijn zaad uit de spermabank, waaruit ik ben verwekt. Waarom ze niet over hem wilde spreken weet ik niet. Alles wat ik weet van mijn familie heb uit boeken en documenten," Ze zuchtte. Ze had nooit meer een woord gesproken met haar moeder, dus meer informatie had ze nooit kunnen verschaffen. "Nice belly," Ze schoot in de lach en duwde Scorpius plagend omver. "Hou toch op," zei ze vrolijke. Valaina begon een beetje los te komen. Dit was eigenlijk precies wat ze nodig had, iemand waarmee ze kon praten. Eindelijk iemand die snapte wat ze had meegemaakt.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 8:52 am
Spermabank.. Oh mijn god. Scorpius kon het niet laten in zijn hoofd kort te grinniken. Maar om het nou echt hardop te doen, was een beetje onbeleefd. Opeens werd hij omver geduwd, lachend rolde hij op zijn buik. ''I'm gonna pay you for that one.'' Hij hing nu boven haar, ging met zijn handen naar haar buik om haar vervolgens te kietelen. Met een grote grijns keek hij naar haar gezicht, hij zou toch zweren dat hij haar rood zag aanlopen. Na een tijdje liet hij haar los, voor ze zou sterven van het lachen. Uiteindelijk kreeg hij een idee, met een evil grijns om zijn lippen stond hij op, en liep achter Valaina. Via haar oksels trok hij haar omhoog, en vouwde daarna zijn armen onder haar knieholtes zodat ze in een baby houding aan hem hing. Er was een heuvel, en hij had benen. Dus, dat betekende rennen. ''Ben je er klaar voor?'' Grijnsde Scorpius, en keek van haar donkerbruine ogen naar beneden, hopend dat ze de hint begreep. Zonder haar antwoord af te wachten, zette hij zich af, en rende in volle snelheid de heuvel af. Even dreigde hij te vallen, maar met Valaina stevig in zijn armen geklemd wist hij zijn evenwicht te bewaren. Aan het einde van de heuvel, zakte Scorpius lachend in elkaar, en voelde het gewicht van Valaina bovenop hem vallen.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 9:06 am
;; V A L A I N A x Don't let me fall in the darkness, just make me laugh like you did before x
"I'm gonna pay you for that one.'' "O dear lord, no!" zei ze met een grijns, maar voordat ze weg kon wezen hing Scorpius al over haar heen en begon haar te kietelen. Er waren maar een paar dingen waar Valaina echt niet tegen kon, en dit was er een van. Ze hielt haar adem in en beet hard om d'r tanden om niet in lachen uit te barsten. Haar longen stonden in brand en waarschijnlijk liep d'r gezicht rood aan, want Scorpius hielt op met kietelen. Sissend liet ze de lucht tussen haar tanden ontsnappen en haalde snel een flinke teug lucht naar binnen. Ze keek hem met een grijns aan toen 'ie opstond. Oh help, wat moest ze nou weer verwachten. Ze slaakte een korte gil toen hij haar in een babyhouding optilde en sloeg d'r armen om zijn nek heen. "Ben je er klaar voor?" werd er aan haar gevraagd. Val grijnsde en knikte. Nog voordat ze ook maar één antwoord had kunnen geven begon hij al te rennen, ergens was ze bang dat hij om zou vallen en dat ze samen naar beneden zouden rollen, maar het ging goed, buiten een enkele keer toen hij dreigde zijn evenwicht te verliezen. Maar het ging goed, ze bleven overeind staan. Onderaan de berg zakte Scorpius in elkaar en wist Val haar evenwicht ook niet meer te bewaren, waardoor ze naast [eerder half op] Scropius terecht kwam. "Oeps," zei ze met een grijns. Ze bleef tegen hem aan liggen, met haar hoofd rustend op zijn buik. De zon begon te dalen, ze vroeg zich af hoe laat het nu was. Toch had ze geen zin om te kijken wat voor een tijd het was. Ze zuchtte en stond op, liep een paar meter weg. Zachtjes begon ze te zingen. Home Is Behind, The World Ahead. And There Are Many Paths To Tread, Through Shadow. To The Edge Of Night, Until The Stars Are All Aligth. Mist And Shadow. Cloud And Shade. All Shall Fade, All Shall... Fade. Ze zuchtte en stopte bij een boom, waar ze har hand op legde en met een lege blik in de verte staarde.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 9:16 am
Scorpius ademde rustig uit, het was een kort moment van stilte toen ze haar hoofd op zijn buik liet rusten. Hij genoot van de kalmte die over hun heen hing, en hij vond het zonde toen het werd verbroken doordat ze opstond. Ze liep een eindje van hem vandaan, maar hij kon haar zachte gezang horen. Met een glimlachje bleef hij nog eventjes zitten, en stond daarna ook op. Toen ze stopte met haar gezang, stapte hij wat dichter op haar af. De zonsondergang was prachtig, de roze/oranje gloed ging over hen gezichten, en liet een soort rode gloed over het haar van Valaina kwam. Een klein moment stopte hij met lopen, en keek even naar het groene gras onder hen voeten, kleine bloemetjes waren nog te zien van de afgelopen zomer, maar de herfst had de bladeren van de bomen al redelijk rood/bruin/oranje gekleurd. Hij keek naar het stille landschap, er waren bijna geen leerlingen meer te zien. Hij schatte het ongeveer half 6. Nog een stap dichterbij, waarom hij zo sloom deed wist hij niet, maar het voelde alsof er helemaal geen haast was, alsof de wereld even stil stond ondanks de dalende zon. Nu stond hij vlak achter haar, en sloeg zijn armen vanachter om haar middel heen, terwijl hij zijn kin op haar schouder liet rusten, zodat hen wangen elkaar raakten. ''Je zingt mooi,'' fluisterde hij met een glimlachje
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 9:29 am
;; V A L A I N A x Don't let me fall in the darkness, just make me laugh like you did before x
De leerlingen waren bijna allemaal verdwenen, waarschijnlijk waren ze gaan eten of iets dergelijks in de Grote Zaal. Het deerde haar niet zo erg, ze vond het prettiger om hier te zijn, samen met iemand anders. Iemand die ze durfde te vertrouwen, ondanks haar eigen arrogante en kille karakter. Ze zuchtte eventjes en hoorde takjes achter haar knakken. Waarschijnlijk kwam Scorpius op haar afgelopen. Vel zin om zich om te draaien had ze niet, dus bleef ze gewoon voor zich uit staren. In de lucht kwamen enkele sterren te voorschijn. Valaina had altijd het vreemde idee gehad dat de helderste ster haar vader was, die over haar zou waken ondanks dat hij dood was. Ze sprak vaker slecht over haar vader, omdat hij een Griffoendor was, in een familie die allemaal uit Zwadderaars had bestaan, maar ergens mistte ze hem gewoon. Ondanks dat ze hem niet had meegemaakt. Ze miste het feit dat ze nooit een vader gehad had, nooit spelletjes had kunnen spelen. Ze zuchtte zachtjes. Een glimlach kwam op haar gezicht toen ze Scorpius' armen om haar middel voelde en zijn kin op haar schouder terecht kwam. "Je zingt mooi," werd er gefluisterd in haar oor. Zijn warme adem kietelde in haar oor. Ze legde haar handen op die van hem en keek vanuit haar ooghoek naar zijn gezicht. "Dank je," zei ze zachtjes, terwijl ze weer voor zich uit keek en een prettige bries door haar kleding voelde gaan. Ze draaide zich om, zodat ze hem aan kon kijken. "Dank je Scorpius, er zijn maar weinig mensen waarmee ik echt kan praten." Ze glimlachte en gaf hem spontaan een knuffel. God, what happend to her?
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 9:45 am
"Dank je Scorpius, er zijn maar weinig mensen waarmee ik echt kan praten." Niet echt wetend wat hij precies had gedaan, hij dacht gewoon luisteren, was hij toch blij dat ze zo tevreden was met zijn houding. Haar knuffel voelde goed. Beter dan ooit een meisje dat hij voor de lol had gebruikt. Hij liet zijn hoofd rusten op haar kruin, en sloeg zijn armen stevig rond zich heen. Het voelde fijn Valaina zo vast te hebben, alsof hij de wereld aankon ofzo. Na een tijdje ging hij zitten, en leunde met zijn rug tegen de boom, waarna hij Valaina naar beneden trok zodat ze half op zijn schoot zat. Hij sloeg zijn armen om haar middel heen, en trok haar zo tegen zich aan waardoor haar haren tegen zijn gezicht kriebelde. Niet wetend of zij het ook zo fijn vond, sloot hij toch zijn ogen. Zijn ademhaling was kalm, en op het moment voelde hij haar niet tegenstribbelen ofzo. Uiteindelijk duwde hij haar een stukje van zich af, en keek haar ogen in. Die donkerbruine ogen die hem zo goed deden wanneer hij er in keek. Met een glimlachje boog hij zich lichtelijk voorover, en gaf haar een kusje op haar wang. Niet wetend wat haar reactie was, bleef ze toch maar naar haar kijken. Want het leek hem erger als zij hem af zou wijzen. Gewoon omdat het goed voelde bij haar in de buurt te zijn.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 9:55 am
Haar hoofd leunde tegen zijn borstkas aan, waar ze in de verte zijn hart kon horen kloppen. Een glimlach stond op haar gezicht, toen ze zijn kin op haar kreun voelde rusten. Ze sloeg haar armen stevig om zijn middel heen, met de neiging om hem niet meer te laten gaan. Na een tijdje zakte Scorpius in elkaar, waarbij ze eerst op haar hurken terecht kwam, maar al snel op zijn schoot terecht kwam. Ze wurmde zich er lekker diep in, zodat ze lekker zat en leunde met haar achterhoofd tegen hem aan. Het voelde zeker niet verkeerd om zo te blijven zitten, alsof de wereld alleen uit hun tweeën bestond. Ze sloot haar ogen en haar ademhaling daalde een beetje, eindelijk was ze eens volledig ontspannen. Val's ogen schoten open toen ze het kusje op haar wang voelde, ze keek hem even vreemd aan, maar voelde daarna d'r wangen rood kleuren. Toch ging ze er niet tegen in en legde haar hoofd weer terug tegen z'n borstkas. Dit moment, dit kon niemand haar afpakken. Zo iets had ze nog nooit eerder meegemaakt, maar het boeide haar niet. Zolang de tijd maar stil bleef staan en ze zo kon blijven liggen. Voorzichtig maakte ze kringetjes met haar nagel over de buik van Scorpius, terwijl ze nadacht over wat er deze middag was gebeurd. Een prettige middag, dat zeker.
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 10:10 am
Valaina's wangen kleurden rood na het kusje, hij grinnikte kort en voelde hoe ze haar hoofd weer op zijn borstkas legde. Scorpius streelde zachtjes over haar donkerbruine haren, en leunde met zijn achterhoofd tegen de boomstam aan. Zijn ogen waren voor een kort moment gesloten, terwijl zijn hand in het zelfde regelmatige tempo over haar hoofd streek. Na, wat leek een half uurtje te zijn, schudde hij aan Valaina. Volgensmij was ze in slaap gevallen, uitendelijk had ze haar ogen geopend en keek ze in die van hem. Uiteindelijk stonden ze op. ''Zullen we terug gaan naar de leerlingenkamer?'' Vroeg hij, met een vriendelijke glimlach om zijn lippen, ietwat scheef, zoals gebruikelijk. Hij hoefde niet echt afscheid te nemen, want ze zaten bovendien in dezelfde afdeling. Toch was er iets wat hij liever niet direct deed in de leerlingenkamer, waar nu waarschijnlijk meerdere leerlingen zaten aangezien het al een dag lang was geweest. Hij boog zich weer voorover, nu niet doelend op haar wang, maar op haar zachtroze lippen. Voorzichtig duwde hij zijn lippen op die van haar. Ze leek eerst te schrikken, maar ze voelde geen verweer, en daarom bewoog hij zijn lippen ritmisch tegen de hare. Scorpius voelde zich gelukkig, wat een heerlijk begin van dit schooljaar.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation zo maa 11, 2012 10:20 am
Zijn ademhaling en de streling van zijn hand door haar haar waren in perfecte harmony en even leek het alsof de wereld stil stond en alleen zij er nog waren. De wereld had er nog nooit eerder zo vredig uit gezien. Misschien las ze te veel boeken, misschien was ze te veel in haar eigen wereldje, maar dit kon nergens aan tippen. Ze glimlachte, ondanks dat niemand het kon zien, en voelde langzaam haar oogleden dichtvallen, voordat ze in een lichte slaap viel.
Er werd aan d'r geschud, haar ogen gingen open en keken in de ogen van Scorpius. Gelukkig, het was geen droom geweest. Ze geeuwde achter d'r hand en luisterde naar wat Scorpius te zeggen had, terwijl ze opstond en hem aankeek. "Zullen we terug gaan naar de leerlingenkamer?" Ze knikte, dat was wel het beste. Het begon aardig donker te worden buiten en het zou nog zeker een wandeling van een minuut of tien worden voordat ze terug waren in het kasteel. Haar ogen gleden over zijn schouder heen, in de richting van het kasteel waar vuur achter de ramen branden. Het kasteel zelf was donker, waardoor het leek alsof de vlammetjes in de nacht bleven hangen. Opeens merkte ze Scorpius' gezicht wel erg dichtbij, ze schrok er ergens van, maar stapte niet achteruit. Zelfs niet toen ze zijn lippen op die van haar voelde. Ze was geschrokken, dat zeker, maar iets hielt haard tegen. Ze sloeg zijn armen over zijn nek en drukte haar lippen steviger op die van hem.
[Ik faal in dit soort dingen xD]
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation ma maa 12, 2012 9:33 am
Na een tijdje verbrak hij de kus, en keek met een speels glimlachje om zijn lippen naar het meisje voor hem. Nog even drukte hij een licht kusje op haar mond, en pakte daarna haar hand. ‘’Let’s go,’’ hij trok haar rustig mee over het grasveld, langzaam lopend de heuvel op. Om hen heen stonden de bomen een melodie te maken met de bladeren. Het deed hem even denken aan het dansen met Lyra. Niet dat hij nu al meerdere had gehad, Lyra was anders. Ze was meer, een soort zus achtige persoonlijkheid. Waardoor het fijn was lange gesprekken met haar te voeren en gewoon over koetjes en kalfjes te praten. Ook met Valaina kon hij goed spreken, daar niet van. Maar Lyra wist bijna alles over zijn geschiedenis, kende alle mensen die hij zo interessant vond, en hij wist dan ook eigenlijk alles over haar. De ware aard die achter haar verborgen zat, niet dat, dat een slechte was. Scorpius verstrengelde zijn vingers nog wat beter met die van Valaina, en in een rustige, nietszeggende pas liepen ze verder. Na een tijdje verbrak Scorpius de stilte. ‘’Dit was wel een hele fijne middag,’’ glimlachte hij. Voor zich uit kijkend, waardoor de lichtjes van het kasteel in zijn blauwe ogen weerspiegeld waren. Een briesje ging door zijn blouse heen, het was fijn zo. Met zijn mantel in zijn ene hand, en het meisje dat hij echt zag zitten aan zijn andere, liep hij verder. ''We moeten nog wel even langs de binnenplaats, daar liggen mijn boeken.'' Pas later was hij tot het besef gekomen dat een van de draken boeken van Lyra daar ook bij lag, en die vond hij toch wel belangrijkk om te bewaren.
Valaina Zwarts 3de Jaars
Onderwerp: Re: Well let's have a conversation do maa 15, 2012 9:13 am
Haar longen stonden in brand door het zuurstof gebrek, ze haalde diep adem toen hij eindelijk haar lippen losliet en keek hem met een glimlach aan. Snel kuste ze hem nog een keer toen ze zijn lippen voor de tweede keer zag naderen. Haar hart bonkte in haar keel, het nadeel van je adem zo lang in houden. Scorpius pakte haar hand, ze pakte de zijne en volgde hem over het grasveldje heen. Ze knikte enkel toen hij het had over 'Let's go'. Ze was er niet helemaal bij. Alles wat vandaag gebeurde leek een grote waas te zijn. Het repareren van haar gewaad, de kleuters die ze hadden geïrriteerd, het feit dat ze eindelijk eens haar gevoelens kon uitspreken tegenover iemand, al was het dan een jongen. Ze was los gekomen en deze middag had meerdere dingen bij háár los gemaakt. Hij had immers haar eerste kus gestolen, niet dat ze zich daar echt druk over maakte. Het was gewoon een constatering van een feit. Ze pakte zijn hand wat steviger vast en keek in de richting van het kasteel waar vrolijke lichtjes achter de ramen speelde. "Dit was wel een hele fijne middag," Val glimlachte en keek even naar de grond. "Ben blij dat je hebt genoten," zei ze daarna met een glimlach, terwijl ze Scorpius een klein kneepje in zijn hand gaf. ''We moeten nog wel even langs de binnenplaats, daar liggen mijn boeken.'' Ze bedacht zich inderdaad dat Scorpius zijn boeken had achtergelaten toen ze vluchtte voor dat groepje rotjochies dat ze eerder vandaag getreiterd hadden. "Sure, ik vind het best." Val had totaal geen honger, dus waarschijnlijk zou ze toch het avondeten overslaan en kijken wat ze vanavond nog zou gaan doen.